TARA

TARA este un program de interventie timpurie pentru corectarea si invatarea limbajului la copiii cu cerinte speciale CES. Este avizat de Ministerul Educatiei si Cercetarii. Este un produs software interactiv ce permite copiilor sa participe in procesul de corectare a tulburărilor de limbaj, are o interfata prietenoasa si este foarte usor de utilizat.

Se adresează, în principal, copiilor preşcolari şi şcolarilor mici cu deficiente mintale si autism, hipoacuzici si surzi, dar si pentru copiii cu intarzieri in dezvoltarea limbajului, aplicabil fiind şi pe copiii care încep demersul terapeutic la vârste mai mari.

Este un software profesional dedicat psihopedagogilor si logopezilor din Romania, dar si tuturor celor care lucreaza cu copii cu tulburari de limbaj.

Avantajele utilizari software profesional TARA si realizarile terapeutice:

  • Invata copilul cu intarziere in dezvoltarea limbajului si pe cel cu autism sa comunice non verbal si verbal.
  • Cresterea autonomiei persoanei cu autism si reducerea timpului alocat terapiei
  • Este eficient in tulburarea mixta de limbaj receptiv si expresiv si tulburarea fonologica
  • Prezinta coerenta in procesul de interventie terapeutica
  • Continutul softului este structurat in baza curriculumului scolar.
  • Creste eficienta terapiei.
  • Este axat inclusiv pe tehnica de demutizare

 

TARA este organizat pe 3 sectiuni principale: COPIII , INVATARE si EVALUARE. Programul contine 1450 de cuvinte, 1450 de sunete, 1450 de imagini si desene, 700 de inregistrari video cu limbajul mimico-gestual. Include tehnici de demutizare. Permite dezvoltarea continutului prin adaugarea de noi cuvinte, sunete, imagini, filme,

            Aceste sectiuni colecteaza informatii cu privire la diagnosticul copilului, la baza informationala cu care copilul intra in procesul terapeutic. Aceste informatii vor fi aplicate prin activitati si exercitii ce tin de psihomotricitate, elemente de matematica, dezvoltare limbaj, abecedar, sunete verbale si neverbale, dactileme, stari emotionale, limbajul semnelor si dezvoltarea comunicarii. De asemenea, se lucreaza pe identificare si scriere a cuvintelor in functie de sunetul auzit sau/si de imaginea vazuta, se vor efectua exercitii cu paronime, antonime, sinonime, omonime, cuvinte lacunare.