Psihopedagog special – Logoped practicant Psihopedagogie specială
”Eșecul este doar oportunitatea de a lua totul de la capăt, de data aceasta, într-un mod mai inteligent.”
Henry Ford
Există o gamă largă de profesii diferite și aș vrea să vă spun despre ezitarea mea în legătură cu alegerea profesiei care urma să mă definească. Încă din copilărie ai mei și-au dorit să devin un contabil celebru, doar că dragostea mea era îndreptată spre a ajuta oamenii din jur, pentru a descoperi incursiunile creierului uman, de a putea să mă cunosc mai bine, pe mine și pe ceilalți oameni cu care intram în contact, de a mă dezvolta atât la nivel psihic, prin acumulare de informații noi și constructive, dar și pe plan emoțional și afectiv, în scopul asumării unor decizii pe care urma să le iau. Implementarea de a deveni contabil mi-a scăzut stima de sine și a reușit să-mi sugrume dorința de a urma calea pe care mi-o doream, urmând un liceu cu profil Tehnologic și un an de Facultate pe Management.
Am realizat în timp că nu mă regăsesc, că nu reușesc să vorbesc în public, că mi-e teamă să nu dezamăgesc dacă îmi schimb domeniul sau dacă încalc visul părinților mei. Acumulând într-un timp relativ scurt frustrări bazate pe nemulțumiri personale și neîmpliniri profesionale, m-am hotărât că este necesar să fac un pas important spre lucrurile care bănuiam că mă vor defini ca om, ca personalitate, ca specialist. Cu mari emoții, pentru începutul mult visat, am urmat Facultatea de Psihologie și Științele Educației, ramura Psihopedagogie specială.
Cu pași mărunți am reușit să mă cunosc pe mine, să-mi cunosc fricile, limitele, să știu ce mă definește, să cunosc oameni noi și să acumulez informații care astăzi stau la baza profesiei pe care o practic cu drag și devotament.
Drumul anevoios nu a întârziat să apară și în scurt timp m-am angajat în cadrul Asociației Învingem Autismul, unde mi-am realizat partea de cercetare și practică ce aveau să-mi contureze lucrarea științifică cu care am debutat în cadrul unei Conferințe de Psihopedagogie specială. Astfel, în această asociație am lucrat cu adolescenți cu autism și am contribuit la fiecare pas în recuperarea lor pe toate palierele de dezvoltare neuro-psiho-motorie.
După această experiență minunată de 2 ani petrecută la Asociație, mi-am dorit o schimbare și m-am cufundat în munca minunată a educatorului, din dorința de a fi mai aproape de copii mici, cu diferite nevoi și de a învăța cât mai mult despre dezvoltarea acestora. Căutând locul potrivit pentru a pune în practică informațiile și abilitățile dobândite în tot acest timp, mi-am dat seama că lucrul în grup cu copiii nu mi se potrivește, gândindu-mă că lucrul efectiv unu la unu ar contribui mai mult la perfecționarea mea.
La asociația Senzo Kids am pus bazele terapiei Aba, am început cu copii cu vârste între 3-6 ani, preșcolari, diagnosticați cu TSA, timp de 1 ani de zile. Am îmbinat utilul cu plăcutul, deoarece aici am reușit să pun în practică toată informația, metodele și instrumentele învățate în timpul facultății.
După terminarea Facultății de Psihologie și Științele Educației nu m-am oprit și m-am înscris la masterul de “Terapii logopedice în procesele comunicării”, unde mi-am aprofundat cunoștiințele despre dezvoltarea și recuperarea copiilor cu deficiențe sau diferite tulburări, reușind să îmbunătățesc achizițiile din sfera limbajului atât ale copiilor tipici, cât și a celor cu diferite tulburări.
Dorindu-mi evoluție profesională și să acumulez mai multe cunoștințe în acest domeniu, m-am atestat în psihopedagogie specială, ca logoped și psihopedagog special și mi-am găsit locul potrivit care mă definește și care mă ajută să mă formez ca specialist. În cadrul Cabinetului Logokids, timp de 5 ani mi-am conturat stilul de lucru, dar mi-am format și un mod propriu și personal în care pot realiza recuperarea copiilor cu diferite afecțiuni și tulburări
Timp de 8 ani petrecuți alături de copii, am realizat că am o conexiune puternică cu aceștia, că putem clădi și construi lucruri imposibile pentru unii, dar pentru noi esențiale, că putem dezvolta limbaje costructive și eficiente, că suntem unici, dar nu singuri și că împreună cu suport și sprijin vom reuși să construim un viitor în cuvinte.
© 2020 Logokids – Toate drepturile rezervate.